© Layout by Julia E.

LASTENOSASTOLTA

02 December 2016

Mä oon aina halunnut olla pidempi, etenkin yläaste ja lukion ikäisenä. Musta ei kuitenkaan pitkää ja hoikkaa tullut, enkä myöskään saanut niitä pitkiä sääriä.. Mä en kasvanut kovinkaan pitkäksi ja jäin vähän alle 155cm pituiseksi. Yläasteen alussa aloitin käyttämään päivittäin korkeita kiilakorkoja ja muutama vuosi vierähti pelkissä korkokengissä. Korkokenkiä käytin ihan vaan sen takia, koska ne tekivät musta pidemmän ja samalla ne sai mun jalat näyttämään hoikemmilta.  Aina kotoa lähtiessä puin korot jalkaan ja mielellään vielä ne kaikista korkeimmat. Ei ollut silloin kovin helppoa se elämä ja näytti varmaan aika huvittavalta kun ajelin pyörällä tai skootterilla korkokengissä...  Tässä tulee varmaan myös syy sille, miks en oo ikinä omistanut converseja. Jos jotain positiivista pitää kuitenkin näin jälkeen päin miettiä, niin opin ainakin kävelemään korkokengillä, eikä ne tuota mulle minkäänlaista ongelmaa!

Mitä vanhempi musta on tullut, sitä enemmän mä oon oppinut viihtymään omassa kropassani. Mä oon oppinu sen, että mä oon hyvä just tällaisena ku mä oon, lyhyenä ja muodokkaana. Ja vaikka en aina sieltä kaupan ylimmältä hyllyltä saa tavaroita ilman jakkaran tai toisen ihmisen apua, niin on tässä lyhyenä olemisessa myös omat hyvät puolensa. Mä esimerkiksi ostan todella useasti lastenosastolta vaatteita!  Lastenosastolla shoppailu on siitä mukavaa, että pääsee puolet halvemmalla ja harvalla vastaantulijalla on samanlaista päällä!  Esimerkiksi alla näkyvässä asussa, tuo pipo ja takki ovat molemmat lastenosastolta...

On turha murehtia asiaa, jolle ei itse mahda mitään. Vaikka mä kuinka toivoisin, että olisinpa mä pidempi, niin ei se musta yhtään sen pidempää tee. On vaan opittava elämään omien ''huonojen'' puolien kanssa ja tehtävä niistä positiivisia. Ajatella asiaa toisesta näkökulmasta! Mä tein niin ja onnistuin siinä. Harvemmin enää edes mietin omaa pituuttani ja voin ihan hyvin lähteä lenkkareissa kotoa.

IMG_5444 IMG_5429 IMG_5371 IMG_5388 IMG_5403 IMG_5434 IMG_5383
IMG_5416
photos by Waltteri
coat zara || sweater bik bok || jeans bik bok || shoes* nelly.com || bag glitter || beanie kapphl || watch casio

(*saatu blogin kautta/ gifted)

5 comments:

  1. oi tuo takki on ihana!! Itse taas oon aina toivonut että olisin paljon lyhyempi kuin nyt :'D Perus ettei koskaan tyytyväinen oo siihen mitä on, mutta nyt aikuisena sen vaan hyväksyy ja oppii löytää just ne paremmat puolet:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos <3 ja hahha :D se on kyllä ihan totta!

      Delete
  2. Toi takki on aivan täydellinen! <3 Mä oon sua aika paljon pidempi 165cm, mutta silti mahdun kans hyvin vielä lastenosaston vaatteisiin. Yks lemppari H&M valkoinen tekoturkis lastenosastoltakin on jo palvellut hyvin 6 vuotta haha!
    Mä oon aina ollut kyllä tyytyväinen pituuteeni ja en ainakaan koskaan ole halunnut olla pidempi. Myöskin muotoja on aina löytynyt ja olen tykännytkin aina esimerkiksi muhkeista reisistäni, enkä koskaan haaveillut edes hoikemmista :) Embrace what you've got!!

    ReplyDelete
  3. ihana tuo takki! ja kivasti linkitetty teksti & kuvat toisiinsa, alku oli vähän tommosta pohdiskelevampaa tekstiä mut sit kuvituksena olikin ihan "perus" asukuvat! :-)

    ReplyDelete
  4. Ite taas aina toivonu että olisin lyhyempi :D Monesti joko paidoissa on hihat liian lyhyet tai farkut loppuu jo kauan ennen nilkkaa. Mutta äiti kertoi että musta ennustettiin 182cm pituista niin kyllä tämä 172cm onkin ihan hyvä :D

    ReplyDelete