© Layout by Julia E.

RYHTILIIKE

20 February 2020

Kaupallisessa yhteistyössä Suomen Bioteekin ja Indieplacen kanssa


Viime talvena tein ryhtiliikkeen. Aloin todella pitkän tauon jälkeen vihdoin urheilee säännöllisesti, kuuntelee omaa kehoa paremmin ja samalla muuttui myös monia muita asioita omassa päivittäisessä tekemisessä. Huomasin mm. syöväni säännöllisemmin, ehkä hieman terveellisemmin, mutta verikokeissa selvisi kuitenkin, että omat D-vitamiini arvot ovat liian matalat... Sain määräyksen syödä D-vitamiini kuurin ja vitamiinien syömisestä tulikin sitten ihan pysyvä tapa.

Tänä talvena olen syönyt säännöllisesti D-vitamiinin lisäksi myös monivitamiineja, C-vitamiinia ja sinkkiä ja siksi olikin ihanaa päästä toteuttamaan tätä postausta kaupallisessa yhteistyössä Bioteekin Super -tuotesarjan kanssa. Tuskin se pelkästään vitamiinien ansiota on, mutta olen ainakin tähän asti selvinnyt talvesta sairastamatta (kop kop kop), mikä ei ole mulle tyypillistä. Yleensä viimeistään tammikuussa, mutta yleensä jo joulukuun loppupuoliskolla olen onnistunut saamaan itselleni jonkun inhottavan pöpön... Nyt olen kuitenkin voinut hyvin eikä mistään flunssasta tai muusta ole ollut tietoakaan. Olen myös jaksanut todella hyvin, tottakai yksittäisiä väsymys päiviä lukuunottamatta.

Bioteekin Super -tuotesarja on jatkuvasti kehittyvä ja tarjoaa laajan valikoiman laadukkaita vitamiineja sekä kivennäisaineita. Nämä vahvat, laadukkaat ja hyvin imeytyvät tuotteet ovat suomalaisille suunniteltu Suomessa ja löydät ne luontaistuotekaupoista kuten Life tai Ruohonjuuri, sekä luontaistuoteosastoilta esimerkiksi Sokokselta ja valikoiduista apteekeista.

D-vitamiinia suositellaan jokaiselle Suomessa asuvalle talvella, sillä auringosta sitä ei ihan hirveästi saa näin vuoden pimeimpään aikaan. Mulle 50 μg D-vitamiinia kalanmaksaöljyssä on ollut sopiva määrä tänä talvena ja olen saanut pidettyä nämä arvot hyvänä. Sen lisäksi olen syönyt vilustumissairauksien ennaltaehkäisyyn C-vitamiinia, sinkkiä ja monivitamiinia ja tähän asti ne ovat ainakin hommansa hoitaneet. Tottakai näillä on muitakin positiivisia vaikutuksia mm. C-vitamiini vaikuttaa vireyteen, stressiin, edistää raudan imeytymistä, toimii antioksidanttina ja osallistuu monien entsyymien toimintaan! Sinkki on sit taas hyväksi hormonitasapainolle, vastustus- ja oppimiskyvylle sekä ihon, hiusten, kynsien, luuston ja näön hyvinvointiin. Bioteekin Super Sinkkiin on lisätty kuparia, sillä runsas sinkin saanti ravintolisistä heikentää kuparin imeytymistä ja aineenvaihduntaa!

Olisi kiva kuulla myös teidän ajatuksia vitamiineista. Mitä vitamiineja te käytätte? :)

2020-02-18 04.13.56 8 2020-02-18 04.13.54 3 2020-02-18 04.13.55 3 PhotoGrid_1582145397175 2020-02-18 04.13.56 5

AAMUPALAHAASTE

16 February 2020

Kaupallisessa yhteistyössä Paulúns ja Indieplace kanssa 


Aamupalan asiantuntija Kaisa Jaakkola haastoi minut mukaan Paulúns aamupalahaasteeseen. Lähdin innolla mukaan tähän haasteeseen, sillä aamupala jää multa usein kiireen takia syömättä… Ja vaikka mulla ei olisi edes kiirettä, niin en vaan ole oppinut syömään aamuisin. Ehkä se kiire onkin enempi vaan tekosyy olla syömättä, mutta miksi? Miksi aamuisin on niin vaikeaa syödä? Ehkä olen vaan ihan liian laiska syömään aamuisin tai tarkemmin sanottuna tekemään mitään ruokaa aamuisin. Olen syönyt säännöllisesti aamupalaa viimeksi varmaan ala-asteella, joten nyt oli jo aika tehdä muutos asiaan ja parantaa tapoja!


2020-02-16 10.48.14 1
2020-02-16 10.46.30 4

Aamupalahaaste kesti viikon verran ja haasteen aikana valmistin aamiaisia laajaa Paulúns-tuotevalikoimaa käyttäen. Aamuina, kun ei ollut minkäänlaista kiirettä, keitin puuroa ja koristelin annoksen vielä marjoilla ja hedelmillä tai loihdin itselleni herkullisen smoothie bowlin, jonka päälle tuli vielä superherkullista Paulúns granolaa. Kiireisempinä aamuina valmistui helposti ja nopeasti aina toimiva jogurtti ja granola -yhdistelmä, Paulúns linssihiutaleita ja mantelimaitoa tai etukäteen jääkaappiin tehty tuorepuuro. Tämän haasteen myötä pääsin maistamaan myös Paulúns pähkinäpatukoita ja ne ovat nyt tulleet elämääni jäädäkseen!


2020-02-16 10.24.11 5

Aamupalahaasteen aikana olen muokannut muutenkin hieman ilta-/aamutottumuksiani. Sen sijaan, että juoksen aamulla silmät ristissä etsimässä tavaroita ja mietin pääni puhki, että mitäs sitä söisi näin aamulla ja mitä laittaisi päälle, niin laitan kaiken valmiiksi jo illalla. Aamulla jää sitten huomattavasti enemmän aikaa kaikkeen muuhun, esim. aamupalan nauttimiseen, kun kaikki on mietitty edellisenä iltana valmiiksi. Näin välttyy myös turhilta kiukuilta, unohduksilta, myöhästymisiltä ja saa paljon paremman mielen aloittaa uusi päivä.


2020-02-16 10.46.30 6


Aamupalan syöminen on tuonut myös paljon energiaa päivääni ja koulussa ensimmäiset aamutunnit ovat kuluneet paljon paremmissa merkeissä, kun ei tarvitse nolostella kurnivaa mahaa ja energiaa riittää hyvin lounasaikaan asti! Näin haasteen ollessa ohi, ajattelin luvata itselleni, että yritän koko kevään ajan parantaa tottumuksiani aamupalan suhteen ja jatkaa aamupalan syömistä myös nyt haasteen loputtua. Mulla on ihan älyttömän hyvä mieli siitä, että lähdin tähän aamupalahaasteeseen mukaan! Kiitos Paulúns tästä haasteesta!

Jääkö sulla usein aamupala myös syömättä? Mä haastan nyt sutkin lähtemään mukaan tähän aamupalahaasteeseen!

Tässä vielä pari kuvaa omista aamupalalemppareista: Untitled

1. Jogurttia, Paulúns granolaa (mulperimarja, mansikka ja kardemumma) ja paleo granolaa (hasselpähkinä, manteli ja vadelma), passionhedelmää ja pensasmustikoita
2. Mantelimaitoa, Paulúns linssihiutaleita (vadelma ja kookos), Paulúns pähkinäpatukka (cashew, kookos ja vadelma)
3. Jogurttia, Paulúns granolaa (mulperimarja, mansikka ja kardemumma) ja paleo granolaa (kookos, mustikka ja manteli) 

PIHAJUHLAT 2019

14 February 2020

Näin ystävänpäivänä halusin palata muistelemaan kesän yhtä parhaimmista päivistä, jolloin minä ja Waltteri kerättiin tuttuun tapaan meidän salolaiset ystävät yhteen paikkaan juhlimaan kesän päätöstä. Tää oli jo kolmas vuosi, kun järkätään pihajuhlia Salossa ja todennäköisesti tästä tehdään jonkinlainen perinne, joka pyritään pitämään jatkossakin. Ihanaa nähdä niin monta rakasta tyyppiä samassa paikassa yhtä aikaa.

Joka vuosi järjestäminen muuttuu helpommaksi ja joka vuosi myös meno muuttuu paremmaksi. Tällä kertaa saatiin nauttia myös ihan älyttömän hyvästä kelistä, jopa ehkä turhankin lämpimästä sellaisesta. Aurinko paistoi koko päivän ja hiki virtasi. Tansittiin vielä aamu seiskalta ja tunnelma oli kyllä koko illan aivan huikea!<3 kiitos rakkaat ystävät!

IMG_5489 IMG_5467 Untitled IMG_5566 IMG_5429 IMG_5537 Untitled IMG_5408 IMG_5331
IMG_5501 IMG_5427IMG_5488 IMG_5527 Untitled IMG_5440 IMG_5481 Untitled IMG_5575 IMG_5359
*juomasponssia saatu hartwallilta ja herkkusponssia saatu estrellalta
IMG_5399