© Layout by Julia E.

CHRISTMAS TREE

18 November 2016

Mä halusin jo viime vuonna tekokuusen, sillä meillä  kotikotona on tapana pystyttää sellainen joka vuosi. Waltteri ei lämmennyt silloin ajatukselle, mutta tänä vuonna sain onneksi tahtoni läpi! Sain meinaa lähteä hakemaan Bauhausista meille tällaista valkoista tekokuusta. Sen hakeminen ei kuitenkaan ollut mikään helppo juttu, sillä saatiin koko asiasta Waltterin kanssa väännettyä kärpäsestä härkänen. Harvemmin edes kinastellaan, mutta silloin kinasteltiin sitten senkin edestä!

Yks päivä koulusta kotiin tullessani, ilmoitin Waltterille, että tänään lähdetään jossain vaiheessa Bauhausiin hakemaan joulukuusta. Hän oli juuri syönyt, makasi sohvalla, suunnitteli salille lähtemistä ja sanoi mulle, että hän ei tänään ainakaan jaksa sellaista lähteä hakemaan. Asia olisi ollut okei, jos meillä olisi tämän illan jälkeen ollut viikon sisällä aikaa hakea se, mutta aikaa ei ollut.  Meillä molemmilla oli muut illat täynnä muita suunnitelmia ja loppuviikosta oltiin lähdössä Saloon. Mä olin tottakai huolissani, että lehdessä nähty tarjous saattaisi loppua ja siksi mun oli saatava kuusi HETI! Pähkäiltiin varmaan tunnin verran, että miten me toimitaan?? Meillä oli silloin koiratkin hoidossa, joten piti miettiä myös sitä, että milloin ja ketä heidän kanssa ehtii käydä lenkillä. Mäkin taisin olla vähän väsynyt ja aloin siinä kaiken kukkuraksi vielä kiukuttelemaan siitä, että en uskalla täällä Helsingissä, lumikelillä lähteä yksin ajamaan jonnekki tuntemattomaan paikkaan.

Waltteri sai hetken päästä mut uskomaan, että ei tuolla oo palottavaa ajaa ja eihän siellä ole edes liukasta. Sovittiin, että hän käy ensin auton kanssa salilla, mä lähden sitten sen jälkeen Bauhausiin ja sen aikaa ku mä käyn siellä, niin Waltteri käy koirien kanssa lenkillä. Meni hetki Waltterin lähdön jälkeen, kun hän soittaa mulle ja kertoo ajanneensa jonkun toisen auton perään. Onneksi se osu vaan ihan pikkusen, toinen auto oli yhtä vanha ja koko jutusta ei tehty mitään sen kummempaa juttua. Molempiin autoihin tuli vaan pieni näkymätön kolhu, mutta mä tottakai nauroin Waltterin ihan pystyyn ja totesin vaan että ''Karma is a bitch!''.

Waltteri saapui salilt kotiin ja sitten oli mun aika lähteä matkaan. Laitoin tyytyväisenä osoitteen navigaattoriin ja lähdin hissuksiin ajamaan. Pian navigaattori ilmoitti, että ollaan määränpäässä, eikä minkäänlaista Bauhausista siinä kyllä näkynyt. Ehdin jo ihmetellä, että ompas se Vantaa lähellä kunnes hoksasin, että enhän mä missään Vantaalla vielä ollut. Olin syöttänyt ihan oikean osotteen, mutta Vantaan sijasta pistänyt Helsinki. Ei muuta ku uudestaan osoitetta naputtelemaan... Loppupeleissä mä pääsin turvallisesti hakemaan sitä joulukuusta ja tulin tyytyväisenä kotiin. Kokosin joulukuusen heti samana iltana, koristelin sen, pistin ledivalot päälle ja nautin tyytyväisenä olostani. Tässä vaiheessa Waltterikin totesi että ''onpas täällä nyt nättiä ja viihtyisää!''.  Miehet... Ensin kielletään ja sit ollaankin yhtäkkiä samaa mieltä. No, mutta kaikki loppui hyvin ja mä sain vihdoin itselleni valkoisen tekokuusen! Siitä tuli aika söpö, mutta näin jälkeenpäin mietin, että olis pitäny ottaa ehkä sittenkin se vihreä... Nooh, näillä mennään nyt ainakin tänä vuonna! :)

IMG_4068 IMG_4073 PicMonkey Collage IMG_4091
IMG_4097

5 comments:

  1. Ihana kuusi, ja nää sun tarinat on parhaita :'-)

    ReplyDelete
  2. Meilläkin valkoinen tekokuusi, siirryttiin muovikuusiin jo kotikotona 4vuotta sitten, vihreä tosin siellä (ah sitä siivoamisen määrää, ku ei tarvi enää siivota neulasia!!!) ja omaan kotiin hankittiin miehen kanssa sitten valkonen. Oon ollu sitä mieltä, että kun kerta tekokuusta lähdettiin hakemaan ni ostetaa samantien kunnolla sitten TEKOkuusi - eli valkosena, eikä mitään WNB vihreetä :-D
    Kuitenki myöhemmin aloin epäröidä, että koti näyttää liikaa just sisustuslehtien kansikuvalta.. Kun en ihan sitä hakenut - vaan sitä omaa kotoisaa tunnelmaa.
    Se valkoinen ei jotenki näytä yhtään omalta. Mutta toisaalta, ostaa sitten vihreän(kin) ja vaihtelee niitä mielen mukaan :-D

    Teille toi valkonen näyttää sopivan, kun on hillittyjä kuusenkoristeita! Meillä taas kaikkia räikeitä, niin ei oikee fengshui kohtaa.. Pitäs mennä stockalta hakemaan jotain kivoja.

    ReplyDelete
  3. Mistä nuo ihanat täydellisen väriset joulukuusenkoristeet ovat? <3

    ReplyDelete
  4. valkone just parempi!! :) näyttää ihanalta.

    ReplyDelete