© Layout by Julia E.

KIIREETÖN ARKI EI OO MUN JUTTU

23 October 2019

Moni teistä on varmaan huomannut, että yliopisto ei enää kuulu mun arkeen. Kirjoitan siitä myöhemmin vielä lisää, heti vaan ku saan kaikki ajatukset yhteen postaukseen kasaan. Nyt halusin kuitenkin jo vähän avata mun tämän hetkistä arkea.

Kolmen vuoden yliopistokärsimyksen jälkeen tuntu ihan super hyvältä idealta se, että syksy ei tuu olemaan yhtä kiireinen kuin yleensä, vaan mulla on oikeasti aikaa pysähtyä, hengittää ja tehdä asioita rauhassa. En siis nostanut mun työtunteja, vaan teen edelleen se 1-4vuoroa/viikko. Kyllähän se alkuun tuntui hyvältä, mutta pakko myöntää, että viime viikolla tajusin sen, että kiireetön arki ei oo todellakaan mun juttu. Vaikka saatan välillä valittaa kiireestä, sisimmissäni mä rakastan sitä, että kalenteri pursuaa erilaisia menoja. Tykkään pitää itteäni kiireisenä ja huomaan, että olen silloin paljon tehokkaampi!

Hyvänä esimerkkinä toimii viime viikon keskiviikko ja torstai. Keskiviikkona mulla oli ainoastaan yksi pr-tapahtuma aamusta, jonka jälkeen vietin vapaapäivää kotona. Olisi voinut kuvitella, että näin vapaapäivänä, mikä ei ollut edes viikon ensimmäinen vaan kolmas, olisin vihdoin saanut aikaiseksi edes siivota kotona... sen sijaan hoidin vaan pakolliset, eli astianpesukoneen tyhjentämisen ja täyttämisen, sekä Mashan kanssa pari pidempää lenkkiä. Torstaina sit taas lähdin heti aamusta töihin, töiden jälkeen jumppaan, sieltä ruokakauppaan, tein muutaman päivän ruuat valmiiksi jääkaappiin, sain vihdoin siivottua ja katoin perjantai aamulle vaatteetkin valmiiksi. Eli käytännössä jaksoin siis tehdä paljon enemmän asioita kuin vapaapäivänä. Mun mieli ja kroppa vaan  tykkää  kiireestä! Joko painan täysillä duunia tai sitten en saa vähäisintäkään aikaiseksi.

Toisaalta sekin on taito, että osaa välillä oikeasti pysähtyä tekemään itselleen aikaa ja sitä olen tässä yrittänyt opetella. Yritän myös muistuttaa itselleen siitä, että pitää elää tässä hetkessä ja osata nauttia siitä, mitä tällä hetkellä tapahtuu. Nauttia siitä, että voin vaa olla, koska tiedän, että tää on oikeasti vaan hetkellinen elämäntilanne. Harvemmin pääsee oikeasti vaan olemaan ja ihan pian taas saattaa olla kiire joka paikkaan!

Sellaisia ajatuksia tänään. Nyt menen laittamaan koirille ruokaa, vien heidät ulkoilemaan ja lähden loppupäiväksi töihin! Palaillaan!<3 

Untitled Untitled Untitled

1 comment: