© Layout by Julia E.

VÄLIKUOLEMA

29 June 2017

Tiedättekö sen tunteen kun tekis mieli tehdä vaikka mitä, mutta todellisuudessa makaat  vaan kotona päivästä toiseen etkä saa aikaiseksi mitään?! Mulla on ollut tällä viikolla just sellainen fiilis. Pitäisi siivota, pestä pyykkiä, tiskata, nähdä kavereita, tehdä juttuja kesän to do -listalta pois, nauttia kauniista kelistä jne. Mutta oikeasti oon vaan maannut kaikki aamupäivät sängyssä tekemättä mitään ja raahautunut sitten illaksi töihin.

Mä aina toivon, että saisin vaa olla, mutta oikeesti vihaan tätä makoilua yli kaiken! Nautin paljon enemmän siitä kiireisestä elämästä, silloin kun tekemistä on vaikka muille jakaa, koska silloin jostain ihmeen syystä kerkeää siivoomaan ja tekemään vaikka mitä kaikkea siinä kiireen keskellä. Silloin vaa jää se meno päälle ja kerkeää vaikka minne. Toisaalta välillä pitää antaa itselleen myös aikaa ja välillä vaan olla. Waltterikin sano mulle yks päivä että: ''Ei koko ajan tarvitse tehdä jotain jos ei jaksa. Oo vaan ja nauti siitä!'' 

Niin mä sitten tein ja oon nyt muutaman päivän vaan maannut ja yrittänyt ajatella niin, että ensi viikolla mulla ei sitten enää ole tällaiseen aikaan, joten nyt on otettava kaikki ilo irti tästä hetkestä.  Huomenna meinaa tää laiskottelu saa kyllä loppua, sillä mulla on pitkästä aikaa aamuvuoro ja sen jälkeen suunnitelmia illaksi. En siis kerkeä missään vaiheessa laiskotella ja hyvä näin.

ps. Ai että mä haluaisin nyt johonkin alla näkyviin maisemiin. Jonnekin luonnon keskelle...

IMG_5954 IMG_5967 IMG_5894

2 comments:

  1. Ihan sama fiilis!! Tosin mulla vielä se, ettei ole töitä, joten oon kotona aamusta iltaan. En isteasiassa ennen torstaita ollut sunnuntai illan jälkeen edes käynyt ulkona. Takaraivossa stressaa se että pitäisi kirjoittaa gradua, mutta en oikein saa mitään aikaan (kuin pyykkien pesua ja vessan siivousta). Oon aina kesät ollut töissä päiväduunissa ja nyt tän kesän ollessa erilainen en oikein tiedä mitä tällä pitäisi tehdä. Sen sijaan että tekisin edes jotain, oonkin vaan katsonut sohvalla tv sarjoja. Mutta toisaalta, ehkä se on just sitä mitä tarvitsen just nyt ja se on ihan ookoo.

    ReplyDelete
  2. vähän sama tunne: lue syksyn kirjotuksiin, käy vikat ajotunnit, jotta sais ajokortin, työt siihen päälle, yritä muistaa nauttia kesästä (äläkä siis makaa netflixin ääressä haha) :D

    ReplyDelete